Śladami staromiejskich zabytków
gra architektoniczna
Gra architektoniczna, jest specjalną odmianą turystycznej gry miejskiej. Jej celem jest edukacja architektoniczna. To w dawnych gmachach można znaleźć czytelną odpowiedź na pytania o historię mieszkanców Poznania, wartości, jakie im przyświecały, czy też jak rozumieli piękno.
W takiej podróży warto mieć dobrego przewodnika. Będą nimi dawni budowniczy miasta z okresu gotyku, renesansu i baroku. Uczestnicy ruszają więc śladem poznańskich zabytków i rozwiązują przygotowane dla nich zagadki, rozpoznając różnorodne elementy architektoniczne. Dzięki temu odczytują sekretną wiadomość – hasło gry. Można je wpisać poniżej, by znaleźć się na liście zwyciezców gry.
Przed Tobą plan okolic Starego Rynku w Poznaniu z dziwnymi znakami. To gmerki – stosowane przez rzemieslników (czesto budowlanych) symbole, umożliwiające identyfikację ich dzieł. W naszej zabawie skrywają tajną wiadomość – specjalny przekaz od poznańskich architektów. Czy uda Ci się go odczytać? Odwiedź miejsca wskazane przeze bohaterów gry, by w każdym z punktów oznaczonych gmerkiem rozpoznać jeden z elementów architektury, które odnajdziesz w szkicownikach architektów. Zwróć uwagę, jaka litera znajduje się przy rozpoznanym przez Ciebie elemencie, a nastepnie wpisz ją w odpowiednich miejscach pod hasłem. Powodzenia!
W takiej podróży warto mieć dobrego przewodnika. Będą nimi dawni budowniczy miasta z okresu gotyku, renesansu i baroku. Uczestnicy ruszają więc śladem poznańskich zabytków i rozwiązują przygotowane dla nich zagadki, rozpoznając różnorodne elementy architektoniczne. Dzięki temu odczytują sekretną wiadomość – hasło gry. Można je wpisać poniżej, by znaleźć się na liście zwyciezców gry.
Przed Tobą plan okolic Starego Rynku w Poznaniu z dziwnymi znakami. To gmerki – stosowane przez rzemieslników (czesto budowlanych) symbole, umożliwiające identyfikację ich dzieł. W naszej zabawie skrywają tajną wiadomość – specjalny przekaz od poznańskich architektów. Czy uda Ci się go odczytać? Odwiedź miejsca wskazane przeze bohaterów gry, by w każdym z punktów oznaczonych gmerkiem rozpoznać jeden z elementów architektury, które odnajdziesz w szkicownikach architektów. Zwróć uwagę, jaka litera znajduje się przy rozpoznanym przez Ciebie elemencie, a nastepnie wpisz ją w odpowiednich miejscach pod hasłem. Powodzenia!