zarejestruj się
|
Toggle navigation
Toggle search
Toggle login/registry
Menu
W skrócie
O projekcie
Wybierz grę
Newsletter
Warsztaty
Kontakt
Wybierz grę
Mapa gier
Sortowanie
Najnowsze
Najstarsze
Alfabetycznie rosnąco
Alfabetycznie malejąco
Owińska - na tropie dziejów!
Owińska to miejscowość z bogatą historią sięgającą XIII wieku, kiedy książę Przemysł I ufundował tu klasztor cysterek. To jednak tylko jeden z ciekawych wątków dziejów tej miejscowości.
Śladami murów miejskich
Wraz z lokacją miasta na lewym brzegu rzeki Warty w 1253 roku rozpoczęto prace nad zapewnieniem bezpieczeństwa poznaniakom. Najlepszym gwarantem spokoju były mury miejskie, które opasały miasto najpierw jedną, a potem częściowo również drugą linią. Razem z murami wykorzystując warunki naturalne zaprojektowano cały system obronny, w który włączono zamek, baszty, bramy i fosy.
LETNIE WYZWANIA
Sołectwo Zalasewo wraz z samorządem gminy przygotowało na letnie miesiące zabawę dla małych i dużych pasjonatów przygód. Naszym przewodnikiem będzie tutejszy detektyw, który szuka współpracowników. Sprawdź czy nadajesz się by zostać jednym z nich.
Chleba i Wolności
Zapraszamy do udziału w grze miejskiej, podczas której dotrzesz do miejsc związanych z wydarzeniami „Czarnego Czwartku" 28 czerwca 1956 roku - pierwszego w PRL strajku generalnego i demonstracji ulicznych robotników, żądających lepszych warunków życia i wolnego państwa.
PERŁY KRÓLOWEJ JADWIGI
Podczas wykopalisk archeologicznych przy pozostałościach klasztoru Franciszkanów odnaleziono kilka pereł. Czy mają one związek z legendą, która głosi, że w 1397 roku w kościele farnym królowa Jadwiga przepowiedziała Krzyżakom klęskę w bitwie pod Grunwaldem?
W klimatycznym Wyszkowie
Edukacyjno-krajoznawcza gra turystyczna to specjalna odmiana gry miejskiej w formie karty gry, która umożliwia samodzielną zabawę w dowolnym czasie. Nawiązuje ona do wyzwań stojących obecnie przed ludźmi, wynikających z globalnych zmian klimatu. Celem graczy jest odczytanie przesłania wskazującego własciwą relację pomiędzy człowiekiem a naszą planetą.
ŚLADAMI FORTYFIKACJI TUMSKICH
Gród Tumski, Osiedle Biskupie, Cytadela Tumska, Wyspa Katedralna; miejsce to nosiło wiele nazw i na przestrzeni lat ulegało znacznym przemianom. Jednak przez większość swoich dziejów – przez ponad 1000 lat – zawsze było w ten czy inny sposób ufortyfikowane. Na jego kształt największy wpływ miały trzy osoby.
Kto żyw pod Liw!
Liw to dawne miasto królewskie. Pierwotnie znajdował się tu wczesnośredniowieczny gród. W 1368 roku książę Siemowit III lokował miasto Liw przy granicy Księstwa Mazowieckiego i Wielkiego Księstwa Litewskiego. Jego syn Janusz I Starszy zlecił budowę zamku na wyspie w rozlewiskach rzeki Liwiec.
Śladami Enigmy w Wyszkowie
Nasza wędrówka po mieście nawiązuje do czasów gdy w Wyszkowie zamieszkała rodzina aptekarza Zygmunta Różyckiego, która przybyła z Olszany, na dzisiejszej Ukrainie. Najmłodszy z czwórki rodzeństwa – Jurek, zamieszkał w Wyszkowie jako dziewięciolatek. Tu dorastał, chodził do szkoły i zdał maturę, by w 1926 roku przenieść się z rodziną do Wielkopolski.
GRA BIBLIOTECZNA
Wieczorem, kiedy drzwi biblioteki w Ostrorogu są zamknięte, wśród półek z książkami zaczyna się niezwykły szmer. To tutejsze mole książkowe wychodzą z sobie tylko znanych miejsc. Czy prawdą jest, że mieszkają w książkach, czy może upodobały sobie tajemniczą skrzynkę, której skobla strzeże szyfrowa kłódka?
OŚNO LUBUSKIE
Akcja gry toczy się w wyjątkowym mieście – Ośnie Lubuskim. Po tutejszych zakamarkach oprowadzą Cię osoby związane z historią miasta – kobieta uprawiająca konwalie, piwowar, brukarz i letnicy.
KROSNO
Krosno do dziś nazywane jest Miastem Szkła, bo od dawna za sprawą słynnej huty stanowi ważny ośrodek życia gospodarczego. To jednocześnie jedno z najstarszych polskich miast, które zachwyca miłosników pięknej architektury.
Śladami staromiejskich zabytków
Gra architektoniczna, jest specjalną odmianą turystycznej gry miejskiej. Jej celem jest edukacja architektoniczna. To w dawnych gmachach można znaleźć czytelną odpowiedź na pytania o historię mieszkanców Poznania, wartości, jakie im przyświecały, czy też jak rozumieli piękno.
Żnin Krzyckich
Twoim zadaniem jest rozwikłanie zagadki tajemniczego ogłoszenia prasowego, które pojawiło się na łamach „Orędownika Powiatu Żninskiego”.
SEKRETNY CIESZYN
Twoim zadaniem jest złamanie tajnego szyfrogramu. By odkryć ukryte znaczenia liter, musisz odwiedzić miejsca wskazane na planie oraz rozwiązać zagadki przedstawione na karcie gry. Po odczytaniu szyfrogramu możesz sprawdzić poprawność uzyskanego hasła i dopisać się do listy zwycięzców.
SOSNOWIEC - ODBIÓR!
Twoim zadaniem jest złamanie tajnego szyfrogramu. By odkryć ukryte znaczenia liter, musisz odwiedzić miejsca wskazane na planie oraz rozwiązać zagadki przedstawione na karcie gry. Po odczytaniu szyfrogramu możesz sprawdzić poprawność uzyskanego hasła i dopisać się do listy zwycięzców.
Z DĘBCA NA BUŁGARSKĄ
Lech Poznań to klub o stuletniej tradycji. Z kartą gry możesz prześledzić losy popularnego Kolejorza od skromnych początków w podpoznańskim wówczas Dębcu aż po mistrzostwo w jubileuszowym sezonie.
#WARTOwiedzieć
Warta Poznań jest najstarszym istniejącym klubem piłkarskim działającym w stolicy Wielkopolski i jednym z najstarszych w kraju. Dzięki grze odwiedzisz miejsca związane z jedenastoma dekadami Zielonych. Na rozwiązanie czeka jedenaście zagadek związanych z klubem.
BEZPIECZNY BĄDŹ, POZNANIU
Poznań był otoczony umocnieniami obronnymi co najmniej od wczesnego średniowiecza. Drewniano-ziemne fortyfikacje, które powstały bezpośrednio po lokacji miasta, zostały w drugiej połowie XIII wieku zastąpione solidnymi murami.
TAJEMNICE KURSU SZYFRÓW
Fabuła gry toczy się w Poznaniu i nawiązuje do historycznego kursu szyfrów z 1929 roku. Twoim zadaniem będzie odczytanie zaszyfrowanej wiadomości. By odkryć ukryte znaczenia liter trzeba odwiedzić miejsca związane ze słynnym kursem szyfrów oraz rozwiązać zagadki jego uczestników i wykładowców. Gra rozpoczyna się pod budynkiem Centrum Szyfrów Enigma w Poznaniu.
ODKRYWCY
Poznań był otoczony umocnieniami obronnymi co najmniej od wczesnego średniowiecza. Po utracie niepodległości przez Polskę w wyniku rozbiorów Prusacy postanowili zlikwidować średniowieczne mury miejskie i w ciągu kilkudziesięciu lat przemienili Poznań w twierdzę poligonalną.
Muzeum Zamek Opalińskich w Sierakowie
Sierakowskie muzeum mieści się w południowym skrzydle dawnej rezydencji rodu Opalińskich. W role przewodnika w grze wcielają się postacie historyczne, które niegdyś zamieszkiwały ten zamek. Bawić się można indywidualnie lub zespołowo.
Muzeum Regionalne w Stęszewie
Stęszew, jako miasto z wielowiekową tradycją, ma swoją legendę. Jej akcja toczy się w XVIII wieku, kiedy to właściciel miasta Piotr Bronisz, marszałek konfederacji wielkopolskiej, udał się w dalekie strony i pozostawił jedyną córkę pod opieką swego rzadcy, niejakiego Dobrogosta. Jaki był finał tej historii dowiesz się biorąc udział w grze muzealnej.
POZNAŃ FELIX
Poznań Felix - Poznań szczęśliwy. Dla wybitnego kompozytora Feliksa Nowowiejskiego miasto, do którego trafił w 1919 roku faktycznie okazało się dobrym miejscem.
W Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego
Niekiedy alejkami szreniawskiego parku przechadzają się niezwykłe postacie. Są bardzo podobne do dawnych mieszkańców majątku, zwykle chętnie opowiadają o jego dawnych dziejach. Wsłuchaj się uważnie w ich opowieści, bo każda z nich prowadzi do rozwikłania zaszyfrowanej zagadki...
W Muzeum Młynarstwa w Jaraczu
Wśród lasów, pól i łąk, w malowniczych zakolach rzeki Wełny napotkasz stare młyny wodne. Dawniej napędzane wodą pracowały pod bacznym okiem młynarza. Dziś tylko czasami słychać ich szum. Bywa jednak, ze wprawne uchowytrwałego gracza usłyszy wśród starych maszyn pieśn o dawnych dziejach, kiedy to każdy z młynów był dumą swojej wioski...
Poznaj bamberski Poznań
W 2019 roku minęło 300 lat od czasu, kiedy pierwsi osadnicy z okolic Bambergu przybyli do podpoznańskich wsi. Z tej okazji zapraszamy na spacer, po miejscach związanych z obecnością Bambrów w mieście i jego okolicach. Bawić się można indywidualnie lub grupowo. Po rozwiązaniu zadań należy wpisać otrzymane hasło (dwa słowa) do formularza poniżej.
Vivat Universitas Posnaniensis!
100-lecie Uniwersytetu Poznańskiego jest doskonałą okazją do „spaceru w czasie”. Wybitne postaci akademickie wskażą Ci miejsca, bez których trudno byłoby sobie dzisiaj wyobrazić funkcjonowanie i rozwój poznańskiej Alma Mater. Na początku przeczytaj, co ma Ci do przekazania jeden z „ojców założycieli” uczelni – prof. Józef Kostrzewski, a następnie udaj się do miejsc oznaczonych na mapie.
Całą rodziną wzdłuż szlaku kajakowego rzeką Drwęcą
Rzeka Drwęca jest historyczną granicą dwóch krain – ziemi chełmińskiej położonej na prawym brzegu) i ziemi lubawskiej. We wczesnym średniowieczu było to pogranicze terytoriów pogańskich Prusów i chrześcijańskiej Polski. Zasiedlające te tereny plemiona pruskie w XI i XII wieku poddane były presji kolonizacyjnej i chrystianizacji ze strony polskich sąsiadów.
TROPEM LWA
Witaj!Jeśli zapoznałeś się z zasadami gry (objaśnionymi obok), możesz podjąć próbę rozszyfrowania hasła zapisanego „lwim alfabetem”. Aby tego dokonać, rusz śladem miejsc wskazanych na planie i wpisz rozpoznanelitery w odpowiednim miejscu.
Kolej na Maltę
Już w 1956 roku uruchomiono w Poznaniu Harcerską Kolejkę Dziecięcą. Jej trasa biegła nad Wartą między ogrodem jordanowskim a Łęgami Dębińskimi. W związku z budową Trasy Hetmańskiej postanowiono ją przenieść na poznańską Maltę, by w ten sposób połączyć Śródkę z nowym ogrodem zoologicznym. Kolejkę – Maltankę uruchomiono w nowym miejscu w 1972 roku. Odtąd nieprzerwanie służy mieszkańcom Poznania i turystom. Dziś Kolejka Parkowa Maltanka jest główną atrakcją północnego brzegu Jeziora Maltańskiego.
Śladami Społem Poznań
"Społem" Poznańska Spółdzielnia Spożywców ma już 100 lat! Sezam, Alfa, Kopernik - to właśnie tam poznaniacy robili sprawunki nim nastała era galerii handlowych. Wyruszmy na spacer po centrum miasta szukając dawnych sklepów i poznając historię Społem!
BY BIKE AROUND POZNAN
This game will allow you to visit a variety of tourist attractions scattered around fourteen communes of Greater Poland (Wielkopolska). The places included in the game are obviously not all of the locations which are worth visiting. It is therefore recommended that, while playing the game, you also explore other attractions offered by the individual communes.
Muzeum Zamek Górków w Szamotułach
Drogi Gościu!Miło mi powitać Cię w zamkowych progach rezydencji Górków. Często słyszę, że gościsz tu głównie ze względu na mnie... Miłe są mi te słowa, ale dzisiaj chciałabym zwrócić Twoją uwagę na mieszczącą się w zamku niezwykłą kolekcję ikon. Są one dla mnie ważne także dlatego, że podobnie jak ja przybyły tutaj z ziem wschodnich.
W Rezerwacie Archeologicznym Gród Piastowski w Gieczu
Czasami zdarza się, że gdy bramy muzeum są zamknięte, cofa się tu czas. Dziś przenieśliśmy się do połowy XI wieku. Wówczas Polska za sprawą króla Kazimierza Odnowiciela dźwigała się z ogromnych zniszczeń. Również w Gieczu trwa wielka odbudowa. Kilku przedstawicieli grodu udało się znam namówić na chwilę rozmowy. Każdy ma do przekazania cenną wskazówkę, która zaprowadzi Cię, drogi Śmiałku, do rozwikłania tajemnicy związanej z dawnymi dziejami grodu.
TWIERDZA FORTOWA W POZNANIU
Historia poznańskich fortyfikacji sięga czasów średniowiecza. Dzisiaj zapraszamy Cię na wędrówkę śladami pierścienia fortów, które szczelnie oplatały Poznań. W trakcie wędrówki zapoznasz się wybranymi elementami systemu fortowego - nie tylko fortami, ale też np. schronami obecnymi wciąż w krajobrazie miasta. Ze względu na odległości pomiędzy poszczególnymi punktami gry zalecamy pokonanie trasy np. rowerem lub rozłożenie jej na części.
ŚWIĘTY WOJCIECH - WZGÓRZE TAJEMNIC
Wzgórze Św. Wojciecha kojarzy się z dwiema świątyniami, które dominują na jego szczycie. Nie każdy wie, że to nie jedyny wyróżnik tego miejsca. Wzgórze bowiem przez setki lat było ważnym punktem na wojskowej mapie miasta, będąc elementem poligonalnych fortyfikacji Poznania.
W ZAMKU CESARZA WILHELMA
Gmach zamku cesarskiego wzniesiono na miejscu dawnych fortyfikacji miejskich dla cesarza Wilhelma II Hohenzollerna. Jego losy okazały się zmienne. Nie minęło dziesięć lat jego istnienia a stał się m.in. rezydencją polskiego prezydenta by po kolejnych dwóch dekadach być przebudowywanym na siedzibę Adolfa Hitlera. A to tylko część historii gmachu.
SKARBY ŻYCHLINA
Żychlin jest urokliwą miejscowością od wieków związaną z rodzinami Żychlińskich oraz Bronikowskich. W odkrywaniu Żychlina pomoże ci nasza gra mobilna.
MUZEUM REGIONALNE W KROTOSZYNIE
Wieczorem, gdy drzwi muzeum są zamknięte, wśród gablot i dioram zaczyna się niezwykły ruch. Obecni na obrazach i fotografiach dawni mieszkańcy miasta spotykają się, by wieść nocne rozmowy o dawnych dziejach. Chętnie podzielą się ze współczesnymi swoimi wspomnieniami, a każde z nich prowadzi do odkrycia zaszyfrowanego hasła.
W KOSZUCKIM DWORZE
Wieczorem, gdy drzwi muzeum w koszuckim dworze są zamknięte, wśród mebli i sprzętów zaczyna się niezwykły ruch. Byli mieszkańcy dworu spotykają się, by wieść nocne rozmowy o dawnych dziejach, kiedy życie codzienne wyglądało nieco inaczej niż dziś.
CODEBREAKERS
You are now an agent of the Polish military intelligence. Your superiors entrust you with an extremely important task. It’s 1929 and a cryptology course for young mathematicians is about to begin, meanwhile a Polish spy operating in the enemy’s headquarters reports that the enemy’s secret services are beginning to get interested in the training planned. It is obvious that there has been a leak. A coded dispatch from Poznan to Berlin has been intercepted by the radio monitoring team. Breaking it can help to expose the traitor. Let’s do it!
CHRZCIELNICA POLSKI OSTRÓW LEDNICKI
Czy księżna Dobrawa – żona pierwszego chrześcijańskiego władcy, która przyniosła chrześcijaństwo do Polski, mogłaby nas oprowadzić po dzisiejszym Ostrowie Lednickim? A jeśli tak, to dokąd by nas zaprowadziła? Jakie ślady przeszłości pokazała?
GNIEZNO – MIASTO KRÓLÓW
GNIEZNO – PIERWSZA STOLICA POLSKI – leżące w sercu Szlaku Piastowskiego jest jednym z najważniejszych dla polskich dziejów miast. Wraz z okolicznymi grodami – Ostrowem Lednickim, Grzybowem, Gieczem i Poznaniem – tworzyło zręby potęgi państwa Piastów, której znakiem było powstanie polskiej państwowości, przyjęcie chrztu i organizacja struktur kościelnych w młodym księstwie.
TRYPTYK MIEJSKI WILDA
Pierwsza wzmianka o wsi Wierzbice pochodzi z 1253 roku. W 1488 r. Wierzbice kupił Jakub Wilda. W początku XVII w. wieś opustoszała po splądrowaniu przez Szwedów. Od 1747 roku zasiedlana przez Bambrów. W 1912 r. powstał tu klub sportowy Warta Poznań. W tutejszych zakładach im. Hipolita Cegielskiego rozpoczął się strajk robotników w czerwcu 1956 r.
FORT WINIARY
FORT WINIARY to gra, który pozwala każdemu z jej uczestników odnaleźć i rozpoznać relikty fortyfikacji w Parku Cytadela, dzięki czemu to wielkie dzieło architektury militarnej stanie się czytelne.
POZNAN BEYOND TIME
You are about to begin a critically important mission, the results of which may determine the fate of the world itself! Four scientists from the Albert Einstein Space-time Research Institute in Poznań have discovered a way to gain entry into a space „beyond time”. By way of an experiment, they have embarked upon their first journey, choosing Poznań as its destination. Sadly, on this very first journey beyond time something has happened – something nobody could have foreseen. During the research journey, someone has stolen Emperor Otto the Third’s imperial crown before the symbolic crowning of King Bolesław Chrobry.
KINO W KONINIE - KONIN W KINIE
We wrześniu 2015 roku w ramach projektu „Europa w kinie – filmowa edukacja młodzieży” realizowanego przez Centrum Kultury i Sztuki w Koninie odbyła się gra miejska KINO W KONINIE – KONIN W KINIE, której uczestnicy poszukiwali punktów łączących miasto Konin z filmem, a także trzema konkretnymi filmami poznanymi podczas uczestniczenia w projekcie.
POZNAN THE FIRST DEGREE
Ostrów Tumski in Poznań – its name literally meaning “Cathedral Island” – has, for over a thousand years, remained a site of important developments for our country. It was here that the first ruler of Poland – Mieszko I – has built his settlement, and it was here that the very first of Polish bishops – Jordan – established his seat.
CZAS PATRIOTÓW
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Fascynujący spacer po dawnym Poznaniu szlakiem miejsc związanych z historią Powstania Wielkopolskiego zapewniają obrazy Leona Prauzińskiego.
TRAKTEM KRÓLÓW I CESARZY
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. TAJEMNICZE ZAGINIĘCIE ARTYSTY Od kilku dni nie można nawiązać kontaktu ze znanym poznańskim rysownikiem komiksów Mikołajem Szczerkowskim. Wczoraj policja wraz z rodziną weszła do jego mieszkania.
POZNAŃ POZA CZASEM
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii.Cóż może połączyć władców bywających w Poznaniu w przeciągu wielu wieków? Odrobina science fiction połączona z iście detektywistyczną zagadką godną samego Sherlocka Holmesa.
GRA TURYSTYCZNA W MUZEUM REGIONALNYM WE WRZEŚNI
W latach 1901–1902 we Wrześni rozegrały się wydarzenia,których bohaterami byli uczniowie miejscowej szkoły i ich rodzice. Najpierw dzieci stanowczo sprzeciwiły się germanizacji szkół, protestowały głównie przeciwko modlitwie i nauce religii w języku niemieckim. W efekcie zostały surowo ukarane chłostą. W obronie dzieci stanęli ich rodzice.
MUZEUM ZIEMI NADNOTECKIEJ
Późnym wieczorem, gdy drzwi muzeów są zamknięte, wśród gablot i dioram zaczyna się niezwykły ruch. Obecne na obrazach i zdjęciach postacie porzucają swe miejsca co dziennego pobytu, by wraz z innymi mieszkańcami przybytku muz wędrować sekretnymi szlakami. Podobno strzegą one tajemnicy, którą poznać może tylko ten, kto ruszy śladem ich nocnych wędrówek...
THE FIRST SPARKS
Imagine you are a member of one of the secret organizations which operate in the vicinity of the city of Poznań. Your goal is to provide other clandestine associations with a code word that will serve as a signal to take up arms. You have just learned that the events in Poznań are unfolding faster than anticipated. The time is now. You need to act.
VIVAT ACADEMIA!
Poznańskie tradycje akademickie sięgają 1518 roku, kiedy to powstała Akademia założona przez biskupa Lubrańskiego, jednak dopiero Kolegium Jezuickie uzyskało w 1611 roku z rąk króla Zygmunta III Wazy prawo nadawania tytułów naukowych. To wydarzenie uznaje się za początek tradycji akademickich Poznania. Niestety Kolegium szybko utraciło swą rangę. Z kolei w czasie zaborów Polacy, z przyczyn politycznych, nie mogli mieć własnego uniwersytetu. Powstało wówczas Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, które pełniło rolę naukowej ostoi polskości. Polska szkoła wyższa powstała dopiero w 1919 roku, wraz z odzyskaniem niepodległości. Dzisiejszy Uniwersytet im. Adama Mickiewicza jest jej bezpośrednim kontynuatorem.
PIERWSZE ISKRY
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. 27 grudnia 1918 roku wybuchło w Poznaniu Powstanie Wielkopolskie. Nie było ono, jak chcieli niektórzy, nagłym rewolucyjnym zrywem Polaków w ogarniętych rewolucją Niemczech. Społeczeństwo wielkopolskie przez długie lata przygotowywało się, najpierw duchowo, a później bardzo praktycznie do chwili, która miała nadejść, aż wreszcie doczekano się...
TRYPTYK MIEJSKI JEŻYCE
Niniejsza gra jest częścią TRYPTYKU MIEJSKIEGO opowiadającego o trzech wyjątkowych dzielnicach – Łazarzu, Jeżycach i Wildzie. Jeżyce to jedna z trzech dzielnic przyłączonych 1 kwietnia 1900 r. do Poznania. 28 czerwca 1956 r. dzielnica stała się miejscem protestu robotników przeciw pogarszającym się warunkom życia oraz przeciw sowieckiemu zwierzchnictwu nad Polską.
POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI
Pracownicy Instytutu im. Alberta Einsteina, podczas testowania wehikułu czasu przenieśli się do Poznania pierwszej połowy lat dwudziestych XX wieku. Spotkali tam młodego człowieka, który właśnie wybierał kierunek studiów. Decydował między matematyką, a biologią. W wyniku rozmowy postanowił zdać sić na przypadkowo napotkany znak i wybrał biologię.
SZLAKIEM BRAM TWIERDZY NAD WARTĄ
Poznań przez ponad 1000 lat swojej historii pozostawał warownią. Już w IX wieku był tu gród, który stopniowo rozbudowywano w kolejnych stuleciach. Przez wieki umocnienia przybierały najróżniejsze formy, ale niezależnie, czy były drewniane, murowane, czy ziemne, fortyfikacje zawsze charakteryzował jakiś element wspólny – pewien rodzaj bramy.
PIĘĆ FORTÓW - PIĘĆ HISTORII
Poznań był twierdzą przez 1000 lat swojej historii. Szczytem rozwoju technicznego poznańskich fortyfikacji był pierścień fortów wzniesionych po roku 1870 i wielokrotnie modernizowanych ze względu na ciągły rozwój techniki wojennej. W efekcie powstało 18 fortów, kilkaset schronów międzypola, systemy koszar i magazynów oraz dróg...
ŚLADAMI OSADY ŚWIĘTEGO GOTARDA
Osada św. Gotarda rozwijała się na północnej części późniejszego średniowiecznego Poznania wokół nieistniejącego dziś kościoła pod tym samym wezwaniem. Zapraszamy na wędrówkę po tej wyjątkowej części miasta. Przewodnikami będą osoby związane z jej historią, a zasady gry wyjawi nam sam patron tego miejsca!
ŚLADAMI POZNAŃSKICH EWANGELIKÓW
Pierwsze informacje o ewangelikach w Poznaniu pojawiają się w XVI w. Ich obecność, będąca często skutkiem konwersji religijnej, wynikała początkowo przede wszystkim z podtrzymywanych kontaktów handlowych i kulturowych z coraz bardziej zreformowanym Zachodem. Wśród wyznawców początkowo byli też uciekający przed prześladowaniami emigranci osiedlający się w mieście oraz przybywający do Poznania Niemcy, a w XX w. ludność polska przesiedlona ze wschodu po I wojnie światowej.
ŚWIĘTY MARCIN
Święty Marcin zaginął! Od kilku dni nie daje znaku życia. Czy zgubił drogę? Czy został uprowadzony? A może - w końcu już niemłody - po prostu zapomniał? Rzecz jest arcypoważna - wszak bez świętego Marcina nie mogą się odbyć kolejne Imieniny Ulicy, a w takim wypadku nie zachęci on tradycyjnie Poznaniaków do świętomarcińskiej dobroczynności.
EUREKA!
Podczas powojennej rozbiórki jednej ze zrujnowanych kamienic w okolicy Starego Rynku, w burzonej ścianie ujawnia się niewielka, zamurowana dotąd nisza. Jej zawartość wprawia w osłupienie niespełna osiemnastoletniego Urbana Grajewskiego. Pomagający w rozbiórce ruin młodzieniec zauważa i dyskretnie wyjmuje z niszy starą, zalakowaną butelkę. Butelka nie zawiera jednak wina, a jakieś zapisane łaciną kartki. Wkrótce okazuje się, że zawartość skrytki to fragmenty traktatu Novum Lumen Chymicum - De Lapide Philosophorum autorstwa alchemika Michała Sędziwoja, słynnego na całą Europę ze swoich badań nad Kamieniem Filozoficznym.
ŁAMACZE SZYFRÓW
Jesteś agentem Dwójki – polskiego wywiadu wojskowego. Twoi przełożeni powierzają Ci niezwykle ważne zadanie. Jest rok 1929 i w Poznaniu lada chwila ma ruszyć kurs kryptologii dla młodych matematyków, tymczasem polski szpieg działający w sztabie wroga zaraportował, że wywiad przeciwnika zaczął interesować się planowanym szkoleniem. Najwyraźniej ktoś donosi. Nasłuch radiowy przechwycił zaszyfrowaną depeszę nadaną z Berlina do Poznania. Złamanie jej da szansę na zdemaskowanie zdrajcy. Do dzieła!
JAK KUBA BOGU, TAK BÓG KUBIE
W 1541 roku w Wągrowcu urodził się Jakub Wujek – późniejszy jezuita, rektor szkół prowadzonych przez ten zakon w Poznaniu i Wilnie, a wreszcie – bohater niniejszej gry. Edukację rozpoczął w wągrowieckiej szkole cystersów. Dziełem jego życia było przetłumaczenie Biblii na język polski. Przekład ten obowiązywał w polskim kościele aż do XX wieku.
MUZEUM POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO
Późnym wieczorem, gdy drzwi muzeów są zamknięte, wśród gablot i dioram zaczyna się niezwykły ruch. Obecne na obrazach i zdjęciach postacie porzucają swe miejsca co dziennego pobytu, by wraz z innymi mieszkańcami przybytku muz wędrować sekretnymi szlakami. Podobno strzegą one tajemnicy, którą poznać może tylko ten, kto ruszy śladem ich nocnych wędrówek...
WĄGROWIEC WYZWALA ENERGIĘ
Niewielka osada, założona w XIV wieku w rozlewisku Wełny, zaczęła się rozwijać dzięki zakonowi cystersów, który wykupił wieś w 1319 r. Już w 1381 r. Wągrowiec był miastem, a kilkanaście lat później siedzibą konwentu cysterskiego, który miał znaczący wpływ na to leżące na Pałukach miasto aż do czasu zaborów.
KOD WĄGROWCA
W dawnych czasach sztuka projektowania i wznoszenia budowli nie była powszechna ani dostępna dla wszystkich. Ci, którzy ją posiedli, zakładali często tajemne bractwa, które przekazywały cenną wiedzę z pokolenia na pokolenie. Z biegiem lat istnienie takich zrzeszeń obrosło legendą, a niektóre popadły w zapomnienie. Nie znaczy to, że już nikt nie przechowuje tajemnej wiedzy, by zdradzić ją tylko nielicznym...
ŚLADAMI POZNAŃSKICH FORTYFIKACJI POLIGONALNYCH
Historia poznańskich fortyfikacji sięga czasów średniowiecza. Dzisiaj zapraszamy Cię na spacer śladami fortyfikacji poligonalnych, które szczelnie oplatały Poznań. W trakcie wędrówki zapoznasz się wybranymi reliktami obiektów fortecznych obecnymi wciąż w krajobrazie miasta. Ze względu na odległości pomiędzy poszczególnymi punktami gry zalecamy pokonanie trasy np. rowerem lub rozłożenie jej na części.
ROWEREM PO POZNANIU
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Gra rowerowa wiedzie po ciekawych zakątkach Poznania, nieco oddalonych od centrum, jednak także bogatych w historię i zabytki.
ROWEREM WOKÓŁ POZNANIA
Niniejsza gra wiedzie po atrakcjach turystycznych czternastu wielkopolskich gmin. Nie są to oczywiście wszystkie godne odwiedzenia miejsca. Przy okazji realizacji gry warto zapoznać się z całością oferty turystycznej przedstawionych gmin.
BY BIKE THROUGH POZNAN
The present game will lead you to places which are definitely worth seeing, even if they are less frequented by tourists due to their distance from the city centre. While playing the game, you will see many different neighbourhoods of the city of Poznań, full of charming nooks and crannies and steeped in rich, fascinating history.
Gra Turystyczna w Muzeum Ziemi Kępińskiej
Niniejsza gra pozwoli Tobie, drogi Graczu, wyruszyć śladami najważniejszych dla rozwoju miasta postaci wydarzeń. Dzisiaj dumą miasta są mieszkańcy:ludzie pracowici, rzetelni i odpowiedzialni. Nie byłoby dziś takiego Kępna, gdyby nie praca wykonana kilka pokoleń temu, żmudny,pozornie syzyfowy wysiłek wielu zaangażowanych patriotów i społeczników. To właśnie im poświęcona jest ta gra.
BRACTWO ODKRYWCÓW
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Aby znaleźć się w gronie tajnego stowarzyszenia musisz przejść Próbę Odkrywcy. To nie lada wyzwanie dla każdego młodego śmiałka - traktowicza. Zabierz w tę niezwykłą podróż swoich przyjaciół lub rodzinę. Gra toczy się w niezwykłej przestrzeni poznańskiej wyspy katedralnej, miejsca, gdzie tysiąc lat temu rozpoczynały się dzieje naszego Państwa i Kościoła.
PO NITCE DO KŁĘBKA
Dolina Wełny to nie tylko piękna przyroda. Legenda głosi, że zamieszkują ją również tajemnicze istoty, które zazwyczaj pozostają ukryte przed oczyma ciekawskich, ale można – jeśli wytęży się słuch – usłyszeć ich sekretne zawołania, dzięki którym się rozpoznają. Wieść niesie, że owe odgłosy skrywają pewną tajemnicę...
CHRZCIELNICA POLSKI GNIEZNO
Czy Mieszko I – pierwszy chrześcijański władca mógłby nas oprowadzić po współczesnym Gnieźnie? A jeśli tak, to dokąd by nas zaprowadził? Jakie ślady przeszłości pokazał?
ENCHANTED IN STONE
Over hundreds of years the inhabitants of cities wanting to develop areas of their lives tried to give it a unique character, to express their thoughts or even make the environment more aesthetic. This game is dedicated to this aspect of the city of Poznań. The popularity and class of monuments gathered around the Old Market made us look for less well-known space, and as it turned out just as much interesting...
TAJEMNICA MISTRZA FLORIANA
Niniejsza gra poświęcona jest jednej z najbardziej rozpoznawalnych poznańskich budowli – zamkowi cesarskiemu. Niemal każdy wie, gdzie ów zamek się znajduje i mniej więcej jest w stanie określić jego kształt. Jednak nieliczni odkryli jakie niezwykłe postacie i historie zdobią jego masywne mury.
GNIEZNO - THE CITY OF KINGS
Gniezno – the first capital of Poland – which lies in the heart of the Piast Route is one of the most important cities for the history of Poland. Along with the nearby towns – Ostrów Lednicki, Grzybowo Giecz and Poznań – formed the foundations for the power of the Piast Country, the sign of which was the emergence of the Polish statehood, the baptism and the organization of church structures in the young duchy.
ZAKLĘTE W KAMIENIU
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Nie każdy wie, że poza poznańskim Starym Rynkiem jest wiele innych, niezwykle ciekawych przestrzeni. Jedną z nich jest niegdysiejsza Dzielnica Zamkowa, której nazwa niedawno znów powróciła do poznańskiej topografii.
THE FELLOWSHIP OF EXPLORERS
There is a secret association called The Fellowship of Explorers working in Poznan. To become a member of the association you need to pass the Explorer‘s Trail. Follow the instructions, solve the tasks and discover the city‘s wealt and resources.
QUEST DO POWIDZA PO ROZUM
Zapraszamy do odkrywania tajemnic Powidza, szczególnie z czasów zaborów, walki o niepodległość w okresie powstania wielkopolskiego i rozwoju uzdrowiska w pierwszej połowie XX wieku.
ŚLADAMI POZNAŃSKICH LEKARZY
Kiedy w pierwszej połowie XIX wieku Karol Marcinkowski – słynny poznański lekarz, a dziś patron tutejszego Uniwersytetu Medycznego, opuszczał więzienne mury, by pomagać w opanowaniu epidemii cholery, w Poznaniu praktykowało ledwie dwudziestu sześciu lekarzy. Do dziś liczba ta wraz z rozwojem miasta gwałtownie wzrosła, a wielu lekarzy zapisało się złotymi zgłoskami w historii Poznania.
PIERWSZY STOPIEŃ POZNANIA
Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Pełna emocji przygoda z odszyfrowaniem Tajemnicy pozostawionej w 1866 roku w testamencie Poznaniaka, który miał być jedną z ostatnich ofiar epidemii cholery w Poznaniu.
THE TIME OF PATRIOTS
After years of enslavement, filled with enthusiasm, ready for anything, they have waited for the right time to come. THE TIME OF PATRIOTS. The above words refer to the Poles - a nation which for over 120 years has dreamt of regaining its independence, lost utterly in 1795 as a result of the Three Partitions of Poland, performed by the neighbouring powers - Prussia, Austria and Russia. After many failed attempts, the end of World War I brought about an opportunity to regain freedom at last. The German defeat during the war resulted in an opportunity to reunite the region of Wielkopolska (Greater Poland) with the reborn Polish state.
TRYPTYK MIEJSKI ŚW. ŁAZARZ
Niniejsza gra jest częścią TRYPTYKU MIEJSKIEGO, opowiadającego o trzech wyjątkowych dzielnicach – Łazarzu, Jeżycach i Wildzie.Św. Łazarz to jedna z trzech dzielnic przyłączonych 1 kwietnia 1900 r. do Poznania. Nazwę zawdzięcza Zakonowi św. Łazarza (lazaryci), który od XVI w. prowadził szpital dla trędowatych na terenie dzisiejszej Wildy.
Polecana gra
PERŁY KRÓLOWEJ JADWIGI
Ostatnio zagrali
Test Test
Urszula Dziurzyńska
Natalia Stankiewicz
Zofia Trafas
Joanna Trafas
Mapa gier