ŁAMACZE SZYFRÓW

Jesteś agentem Dwójki – polskiego wywiadu wojskowego. Twoi przełożeni powierzają Ci niezwykle ważne zadanie. Jest rok 1929 i w Poznaniu lada chwila ma ruszyć kurs kryptologii dla młodych matematyków, tymczasem polski szpieg działający w sztabie wroga zaraportował, że wywiad przeciwnika zaczął interesować się planowanym szkoleniem. Najwyraźniej ktoś donosi. Nasłuch radiowy przechwycił zaszyfrowaną depeszę nadaną z Berlina do Poznania. Złamanie jej da szansę na zdemaskowanie zdrajcy. Do dzieła!

W 1929 roku w Poznaniu miało miejsce historyczne wydarzenie. Polski wywiad wojskowy zorganizował dla studentów matematyki Uniwersytetu Poznańskiego kurs kryptologii. Trzy lata później trójka uczestników tego kursu dokonała rzeczy niemożliwej – złamała kod niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma.
Wydarzenie to nie tylko wpłynęło na losy II wojny światowej, pomagając w zwycięstwie aliantów, ale też było kamieniem milowym w historii kryptoanalizy, która odtąd stała się sztuką ściśle powiązaną z matematyką.

Karty do gry można odebrać w Poznaniu w Centrum Informacji Turystycznej na Starym Rynku, Centrum Informacji Miejskiej przy ul. Ratajczaka i w wybranych hostelach.

Gra jest dostępna również w języku angielskim.

Polecamy także bardziej klasyczną formę – spacer po Poznaniu śladami Enigmy z mobilnym przewodnikiem.


1 2 3 4 5 6




[ open the game ]
Patron of the game:

Recently completed the ŁAMACZE SZYFRÓW game

  • kpyaya
  • kodmnw
  • qxygkg