ŁAMACZE SZYFRÓW

Jesteś agentem Dwójki – polskiego wywiadu wojskowego. Twoi przełożeni powierzają Ci niezwykle ważne zadanie. Jest rok 1929 i w Poznaniu lada chwila ma ruszyć kurs kryptologii dla młodych matematyków, tymczasem polski szpieg działający w sztabie wroga zaraportował, że wywiad przeciwnika zaczął interesować się planowanym szkoleniem. Najwyraźniej ktoś donosi. Nasłuch radiowy przechwycił zaszyfrowaną depeszę nadaną z Berlina do Poznania. Złamanie jej da szansę na zdemaskowanie zdrajcy. Do dzieła!

W 1929 roku w Poznaniu miało miejsce historyczne wydarzenie. Polski wywiad wojskowy zorganizował dla studentów matematyki Uniwersytetu Poznańskiego kurs kryptologii. Trzy lata później trójka uczestników tego kursu dokonała rzeczy niemożliwej – złamała kod niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma. Wydarzenie to nie tylko wpłynęło na losy II wojny światowej, pomagając w zwycięstwie aliantów, ale też było kamieniem milowym w historii kryptoanalizy, która odtąd stała się sztuką ściśle powiązaną z matematyką.

Karty do gry można odebrać w Poznaniu w Centrum Informacji Turystycznej na Starym Rynku, Centrum Informacji Miejskiej przy ul. Ratajczaka i w wybranych hostelach.

Gra jest dostępna również w języku angielskim.

Polecamy także bardziej klasyczną formę - spacer po Poznaniu śladami Enigmy z mobilnym przewodnikiem.





1 2 3 4 5 6

Ostatnio w grę ŁAMACZE SZYFRÓW zagrali

  • niby nie świnka a jednak świnka
  • Pierwszy Z Nich
  • Hubert "Dziubek""Elektron"
  • Przemo "Baja""Troll"
  • Magda "Buła""Trollinka"
zobacz pozostałe osoby, które wpisały poprawną odpowiedź

POLECAMY TAKŻE:


ZAKLĘTE W KAMIENIU


TAJEMNICA MISTRZA FLORIANA


TRYPTYK MIEJSKI WILDA