zaloguj się   |    zarejestruj się   |   

Wybierz grę

TRYPTYK MIEJSKI WILDA

Pierwsza wzmianka o wsi Wierzbice pochodzi z 1253 roku. W 1488 r. Wierzbice kupił Jakub Wilda. W początku XVII w. wieś opustoszała po splądrowaniu przez Szwedów. Od 1747 roku zasiedlana przez Bambrów. W 1912 r. powstał tu klub sportowy Warta Poznań. W tutejszych zakładach im. Hipolita Cegielskiego rozpoczął się strajk robotników w czerwcu 1956 r.

SKARBY MAŁOPOLSKI - GORLICE

Podobno podczas niedawnego remontu gorlickiego rynku, robotnicy natknęli się na starą, zalakowaną butelkę. W środku były pożółkłe, ale całkiem czytelnie zapisane kartki. Okazało się, że butelka została ukryta na przełomie XIX i XX wieku, przez mieszkańca Gorlic, którego pasją było badanie historii regionu.

BRACTWO ODKRYWCÓW

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Aby znaleźć się w gronie tajnego stowarzyszenia musisz przejść Próbę Odkrywcy. To nie lada wyzwanie dla każdego młodego śmiałka - traktowicza. Zabierz w tę niezwykłą podróż swoich przyjaciół lub rodzinę. Gra toczy się w niezwykłej przestrzeni poznańskiej wyspy katedralnej, miejsca, gdzie tysiąc lat temu rozpoczynały się dzieje naszego Państwa i Kościoła.

Gra Turystyczna w Muzeum Ziemi Kępińskiej

Niniejsza gra pozwoli Tobie, drogi Graczu, wyruszyć śladami najważniejszych dla rozwoju miasta postaci wydarzeń. Dzisiaj dumą miasta są mieszkańcy:ludzie pracowici, rzetelni i odpowiedzialni. Nie byłoby dziś takiego Kępna, gdyby nie praca wykonana kilka pokoleń temu, żmudny,pozornie syzyfowy wysiłek wielu zaangażowanych patriotów i społeczników. To właśnie im poświęcona jest ta gra.

WĄGROWIEC WYZWALA ENERGIĘ

Niewielka osada, założona w XIV wieku w rozlewisku Wełny, zaczęła się rozwijać dzięki zakonowi cystersów, który wykupił wieś w 1319 r. Już w 1381 r. Wągrowiec był miastem, a kilkanaście lat później siedzibą konwentu cysterskiego, który miał znaczący wpływ na to leżące na Pałukach miasto aż do czasu zaborów.

TAJNE SPOTKANIE

W czasach młodości Rejewskiego - polskiego pogromcy Enigmy - nie było ani Internetu, ani telewizji. Młodzi ludzie dużo więcej czasu spędzali na podwórku, często wymyślając wspólne zabawy. Powszechne były "bandy" młodych chłopców, mające oczywiście swoje tajemnice i dopuszczające do swojego grona tylko wybranych, i to po przejściu specjalnej próby wzorowanej na popularnych, pełnych sekretów powieściach spod znaku płaszcza i szpady.

CHRZCIELNICA POLSKI GNIEZNO

Czy Mieszko I – pierwszy chrześcijański władca mógłby nas oprowadzić po współczesnym Gnieźnie? A jeśli tak, to dokąd by nas zaprowadził? Jakie ślady przeszłości pokazał?

PO NITCE DO KŁĘBKA

Dolina Wełny to nie tylko piękna przyroda. Legenda głosi, że zamieszkują ją również tajemnicze istoty, które zazwyczaj pozostają ukryte przed oczyma ciekawskich, ale można – jeśli wytęży się słuch – usłyszeć ich sekretne zawołania, dzięki którym się rozpoznają. Wieść niesie, że owe odgłosy skrywają pewną tajemnicę...

BY BIKE THROUGH POZNAN

The present game will lead you to places which are definitely worth seeing, even if they are less frequented by tourists due to their distance from the city centre. While playing the game, you will see many different neighbourhoods of the city of Poznań, full of charming nooks and crannies and steeped in rich, fascinating history.

ODKRYJ BIAŁYSTOK - wersja piesza

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Białegostoku i tajemnic jego zawiłej historii.Pobierz kartę startową, dokładnie zapoznaj się z jej treścią. Wędrówka trasą opisaną na karcie i staranne poszukiwania miejsc znajdujących się na niej pomogą w rozwikłaniu zagadki i dadzą szansę na zostanie ODKRYWCĄ BIAŁEGOSTOKU.

TAJEMNICA KAMIENNYCH KRĘGÓW

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Sulęczyna i jego historii. Okolice Sulęczyna słyną z pradawnych kręgów kamiennych - niezwykłych świadków przeszłości. Wieść niesie, że podczas rozbiórki zrujnowanego budynku odkryto zamurowaną niszę, a w niej zalakowaną butelkę z kartkami zapisanymi najprawdopodobniej w dialekcie kaszubskim.

H(E)AVEN IN GORZOW

City game is a new, unique type of entertainment. Teams compete against each other, trying to solve the tasks. Associating facts and places, effective teamwork, sense of direction and a bit of cleverness - each of these attributies is important. This game is a specific kind of the city game. Assume self gameing, according to the rule: expoler by playing, play by exploring.

MUZEUM POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO

ZE WZGLĘDU NA REMONT GRA CZASOWO NIEDOSTĘPNA Późnym wieczorem, gdy drzwi muzeów są zamknięte, wśród gablot i dioram zaczyna się niezwykły ruch. Obecne na obrazach i zdjęciach postacie porzucają swe miejsca co dziennego pobytu, by wraz z innymi mieszkańcami przybytku muz wędrować sekretnymi szlakami. Podobno strzegą one tajemnicy, którą poznać może tylko ten, kto ruszy śladem ich nocnych wędrówek...

WSCHOWA

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Wschowy i tajemnic jej historii.

POZNAN THE FIRST DEGREE

Ostrów Tumski in Poznań – its name literally meaning “Cathedral Island” – has, for over a thousand years, remained a site of important developments for our country. It was here that the first ruler of Poland – Mieszko I – has built his settlement, and it was here that the very first of Polish bishops – Jordan – established his seat.

ŁAGÓW

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Łagowa i tajemnic jego historii.

POZNAN BEYOND TIME

You are about to begin a critically important mission, the results of which may determine the fate of the world itself! Four scientists from the Albert Einstein Space-time Research Institute in Poznań have discovered a way to gain entry into a space „beyond time”. By way of an experiment, they have embarked upon their first journey, choosing Poznań as its destination. Sadly, on this very first journey beyond time something has happened – something nobody could have foreseen. During the research journey, someone has stolen Emperor Otto the Third’s imperial crown before the symbolic crowning of King Bolesław Chrobry.

PIĘĆ FORTÓW - PIĘĆ HISTORII

Poznań był twierdzą przez 1000 lat swojej historii. Szczytem rozwoju technicznego poznańskich fortyfikacji był pierścień fortów wzniesionych po roku 1870 i wielokrotnie modernizowanych ze względu na ciągły rozwój techniki wojennej. W efekcie powstało 18 fortów, kilkaset schronów międzypola, systemy koszar i magazynów oraz dróg...

SKARBY MAŁOPOLSKI - NOWY SĄCZ

Wieść niesie, że podczas rozbiórki starego budynku w Nowym Sączu odkryto zamurowaną niszę, a w niej zalakowaną butelkę z pożółkłymi kartkami. Lektura zapisków wprawiła znalazców w zdumienie przechodzące w fascynację.

ZIELONA GÓRA

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Zielonej Góry i tajemnic jej historii.

ROWEREM WOKÓŁ POZNANIA

Niniejsza gra wiedzie po atrakcjach turystycznych czternastu wielkopolskich gmin. Nie są to oczywiście wszystkie godne odwiedzenia miejsca. Przy okazji realizacji gry warto zapoznać się z całością oferty turystycznej przedstawionych gmin.

TRYPTYK MIEJSKI JEŻYCE

Niniejsza gra jest częścią TRYPTYKU MIEJSKIEGO opowiadającego o trzech wyjątkowych dzielnicach – Łazarzu, Jeżycach i Wildzie. Jeżyce to jedna z trzech dzielnic przyłączonych 1 kwietnia 1900 r. do Poznania. 28 czerwca 1956 r. dzielnica stała się miejscem protestu robotników przeciw pogarszającym się warunkom życia oraz przeciw sowieckiemu zwierzchnictwu nad Polską.

THE FIRST SPARKS

Imagine you are a member of one of the secret organizations which operate in the vicinity of the city of Poznań. Your goal is to provide other clandestine associations with a code word that will serve as a signal to take up arms. You have just learned that the events in Poznań are unfolding faster than anticipated. The time is now. You need to act.

KOD WĄGROWCA

W dawnych czasach sztuka projektowania i wznoszenia budowli nie była powszechna ani dostępna dla wszystkich. Ci, którzy ją posiedli, zakładali często tajemne bractwa, które przekazywały cenną wiedzę z pokolenia na pokolenie. Z biegiem lat istnienie takich zrzeszeń obrosło legendą, a niektóre popadły w zapomnienie. Nie znaczy to, że już nikt nie przechowuje tajemnej wiedzy, by zdradzić ją tylko nielicznym...

MUZEUM ZIEMI NADNOTECKIEJ

Późnym wieczorem, gdy drzwi muzeów są zamknięte, wśród gablot i dioram zaczyna się niezwykły ruch. Obecne na obrazach i zdjęciach postacie porzucają swe miejsca co dziennego pobytu, by wraz z innymi mieszkańcami przybytku muz wędrować sekretnymi szlakami. Podobno strzegą one tajemnicy, którą poznać może tylko ten, kto ruszy śladem ich nocnych wędrówek...

CZAS PATRIOTÓW

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Fascynujący spacer po dawnym Poznaniu szlakiem miejsc związanych z historią Powstania Wielkopolskiego zapewniają obrazy Leona Prauzińskiego.

TRAKTEM KRÓLÓW I CESARZY

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. TAJEMNICZE ZAGINIĘCIE ARTYSTY Od kilku dni nie można nawiązać kontaktu ze znanym poznańskim rysownikiem komiksów Mikołajem Szczerkowskim. Wczoraj policja wraz z rodziną weszła do jego mieszkania.

SKARBY MAŁOPOLSKI - TARNÓW

Wiosną 1945 roku w Tarnowie rozpoczęła swą działalność Szkoła Sztuk Zdobniczych i Przemysłu Artystycznego. Jeden z nauczycieli tejże szkoły, rodowity tarnowianin, miłośnik historii swego miasta, a także miłośnik sztuki, obok pracy zawodowej poświęcił swe życie badaniu losów Tarnowa. Ulubionym okresem historii był czas największego rozkwitu miasta – renesans, a przez to jeden z najsławniejszych włoskich architektów Jan Maria Padovano, który w wieku XVI znacznie przyczynił się do rozkwitu Tarnowa.

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

Pracownicy Instytutu im. Alberta Einsteina, podczas testowania wehikułu czasu przenieśli się do Poznania pierwszej połowy lat dwudziestych XX wieku. Spotkali tam młodego człowieka, który właśnie wybierał kierunek studiów. Decydował między matematyką, a biologią. W wyniku rozmowy postanowił zdać sić na przypadkowo napotkany znak i wybrał biologię.

TAJEMNICA MISTRZA FLORIANA

Niniejsza gra poświęcona jest jednej z najbardziej rozpoznawalnych poznańskich budowli – zamkowi cesarskiemu. Niemal każdy wie, gdzie ów zamek się znajduje i mniej więcej jest w stanie określić jego kształt. Jednak nieliczni odkryli jakie niezwykłe postacie i historie zdobią jego masywne mury.

ENCHANTED IN STONE

Over hundreds of years the inhabitants of cities wanting to develop areas of their lives tried to give it a unique character, to express their thoughts or even make the environment more aesthetic. This game is dedicated to this aspect of the city of Poznań. The popularity and class of monuments gathered around the Old Market made us look for less well-known space, and as it turned out just as much interesting...

ŚLADAMI POZNAŃSKICH LEKARZY

Kiedy w pierwszej połowie XIX wieku Karol Marcinkowski – słynny poznański lekarz, a dziś patron tutejszego Uniwersytetu Medycznego, opuszczał więzienne mury, by pomagać w opanowaniu epidemii cholery, w Poznaniu praktykowało ledwie dwudziestu sześciu lekarzy. Do dziś liczba ta wraz z rozwojem miasta gwałtownie wzrosła, a wielu lekarzy zapisało się złotymi zgłoskami w historii Poznania.

ŁAMACZE SZYFRÓW

Jesteś agentem Dwójki – polskiego wywiadu wojskowego. Twoi przełożeni powierzają Ci niezwykle ważne zadanie. Jest rok 1929 i w Poznaniu lada chwila ma ruszyć kurs kryptologii dla młodych matematyków, tymczasem polski szpieg działający w sztabie wroga zaraportował, że wywiad przeciwnika zaczął interesować się planowanym szkoleniem. Najwyraźniej ktoś donosi. Nasłuch radiowy przechwycił zaszyfrowaną depeszę nadaną z Berlina do Poznania. Złamanie jej da szansę na zdemaskowanie zdrajcy. Do dzieła!

ŻMIGRÓD

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Żmigrodu i tajemnic jego historii.

FORT WINIARY

FORT WINIARY to gra, który pozwala każdemu z jej uczestników odnaleźć i rozpoznać relikty fortyfikacji w Parku Cytadela, dzięki czemu to wielkie dzieło architektury militarnej stanie się czytelne. Rawelin, kaponiera, półksiężyc - to tylko niektóre z typowych dla Twierdzy Poznań elementów fortyfikacyjnych, których znaczenie jest dziś nieczytelne dla większości turystów. Gra jest aktywnym spacerem śladami poznańskich fortyfikacji, dzięki któremu tematyka fortyfikacyjna stanie się bardziej zrozumiała.

KINO W KONINIE - KONIN W KINIE

We wrześniu 2015 roku w ramach projektu „Europa w kinie – filmowa edukacja młodzieży” realizowanego przez Centrum Kultury i Sztuki w Koninie odbyła się gra miejska KINO W KONINIE – KONIN W KINIE, której uczestnicy poszukiwali punktów łączących miasto Konin z filmem, a także trzema konkretnymi filmami poznanymi podczas uczestniczenia w projekcie.

ZAKLĘTE W KAMIENIU

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Nie każdy wie, że poza poznańskim Starym Rynkiem jest wiele innych, niezwykle ciekawych przestrzeni. Jedną z nich jest niegdysiejsza Dzielnica Zamkowa, której nazwa niedawno znów powróciła do poznańskiej topografii.

GNIEZNO - THE CITY OF KINGS

Gniezno – the first capital of Poland – which lies in the heart of the Piast Route is one of the most important cities for the history of Poland. Along with the nearby towns – Ostrów Lednicki, Grzybowo Giecz and Poznań – formed the foundations for the power of the Piast Country, the sign of which was the emergence of the Polish statehood, the baptism and the organization of church structures in the young duchy.

ŚWIĘTY MARCIN

Święty Marcin zaginął! Od kilku dni nie daje znaku życia. Czy zgubił drogę? Czy został uprowadzony? A może - w końcu już niemłody - po prostu zapomniał? Rzecz jest arcypoważna - wszak bez świętego Marcina nie mogą się odbyć kolejne Imieniny Ulicy, a w takim wypadku nie zachęci on tradycyjnie Poznaniaków do świętomarcińskiej dobroczynności.

THE FELLOWSHIP OF EXPLORERS

There is a secret association called The Fellowship of Explorers working in Poznan. To become a member of the association you need to pass the Explorer‘s Trail. Follow the instructions, solve the tasks and discover the city‘s wealt and resources.

PRZYSTAŃ W GORZOWIE

Niecodzienny spacer po Gorzowie Wielkopolskim - mieście, w którym warto na chwilę przystanąć. Rozwiązuj zagadki, zwiedzaj miasto i odkrywaj to, co normalnie niedostrzegalne.

GŁOGÓW

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Głogowa i tajemnic jego skomplikowanej historii.

GRA EDUKACYJNA O CZYM SZUMIĄ WIERZBY

Gra edukacyjna w Paprotach to niecodzienny spacer przygotowany dla Gospodarstwa Edukacyjnego "W LABIRYNTACH", adresowany szczególnie do najmłodszych. Paproty to miejscowość położona w województwie zachodniopomorskim, pomiędzy Koszalinem, a Słupskiem. Jest jedną z polskich wiosek tematycznych.

JAK KUBA BOGU, TAK BÓG KUBIE

W 1541 roku w Wągrowcu urodził się Jakub Wujek – późniejszy jezuita, rektor szkół prowadzonych przez ten zakon w Poznaniu i Wilnie, a wreszcie – bohater niniejszej gry. Edukację rozpoczął w wągrowieckiej szkole cystersów. Dziełem jego życia było przetłumaczenie Biblii na język polski. Przekład ten obowiązywał w polskim kościele aż do XX wieku.

BYDGOSZCZ, BRDA I WSZYSTKO GRA!

Pierwsze wzmianki o Bydgoszczy pochodzą z XI w., gdy miejsce to opisywane było jako gród strzegący przeprawy przez rzekę. Historia miasta jest więc od samego początku wodą pisana. Woda stanowiła źródło energii, niezbędny składnik wykorzystywany w procesie produkcji i była wreszcie drogą otwierającą Bydgoszcz na świat.

GRA TURYSTYCZNA W MUZEUM REGIONALNYM WE WRZEŚNI

W latach 1901–1902 we Wrześni rozegrały się wydarzenia,których bohaterami byli uczniowie miejscowej szkoły i ich rodzice. Najpierw dzieci stanowczo sprzeciwiły się germanizacji szkół, protestowały głównie przeciwko modlitwie i nauce religii w języku niemieckim. W efekcie zostały surowo ukarane chłostą. W obronie dzieci stanęli ich rodzice.

VIVAT ACADEMIA!

Poznańskie tradycje akademickie sięgają 1518 roku, kiedy to powstała Akademia założona przez biskupa Lubrańskiego, jednak dopiero Kolegium Jezuickie uzyskało w 1611 roku z rąk króla Zygmunta III Wazy prawo nadawania tytułów naukowych. To wydarzenie uznaje się za początek tradycji akademickich Poznania. Niestety Kolegium szybko utraciło swą rangę. Z kolei w czasie zaborów Polacy, z przyczyn politycznych, nie mogli mieć własnego uniwersytetu. Powstało wówczas Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, które pełniło rolę naukowej ostoi polskości. Polska szkoła wyższa powstała dopiero w 1919 roku, wraz z odzyskaniem niepodległości. Dzisiejszy Uniwersytet im. Adama Mickiewicza jest jej bezpośrednim kontynuatorem.

GORZÓW, DER RUHIGE HAFEN

Stadspiel ist eine neue, einmalige Art der Unterhaltung. Aus mehreren Teilnehmen bestehende Teams konkurrieren gegeneinander, indem sie versuchen, die vor ihnen gestellten Aufgaben zu lösen. Was zählt, sind: das Vermögen, Tatsachen und Ort miteinender zu assozieren, Orientierung im Gelände und eine Prise Pfiffigkeit.

BY BIKE AROUND POZNAN

This game will allow you to visit a variety of tourist attractions scattered around fourteen communes of Greater Poland (Wielkopolska). The places included in the game are obviously not all of the locations which are worth visiting. It is therefore recommended that, while playing the game, you also explore other attractions offered by the individual communes.

POZNAŃ POZA CZASEM

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii.Cóż może połączyć władców bywających w Poznaniu w przeciągu wielu wieków? Odrobina science fiction połączona z iście detektywistyczną zagadką godną samego Sherlocka Holmesa.

EUREKA!

Podczas powojennej rozbiórki jednej ze zrujnowanych kamienic w okolicy Starego Rynku, w burzonej ścianie ujawnia się niewielka, zamurowana dotąd nisza. Jej zawartość wprawia w osłupienie niespełna osiemnastoletniego Urbana Grajewskiego. Pomagający w rozbiórce ruin młodzieniec zauważa i dyskretnie wyjmuje z niszy starą, zalakowaną butelkę. Butelka nie zawiera jednak wina, a jakieś zapisane łaciną kartki. Wkrótce okazuje się, że zawartość skrytki to fragmenty traktatu Novum Lumen Chymicum - De Lapide Philosophorum autorstwa alchemika Michała Sędziwoja, słynnego na całą Europę ze swoich badań nad Kamieniem Filozoficznym.

GÓRA

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Góry i tajemnic jej zawiłej historii.

ROWEREM PO POZNANIU

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Gra rowerowa wiedzie po ciekawych zakątkach Poznania, nieco oddalonych od centrum, jednak także bogatych w historię i zabytki.

CHRZCIELNICA POLSKI OSTRÓW LEDNICKI

Czy księżna Dobrawa – żona pierwszego chrześcijańskiego władcy, która przyniosła chrześcijaństwo do Polski, mogłaby nas oprowadzić po dzisiejszym Ostrowie Lednickim? A jeśli tak, to dokąd by nas zaprowadziła? Jakie ślady przeszłości pokazała?

CODEBREAKERS

You are now an agent of the Polish military intelligence. Your superiors entrust you with an extremely important task. It’s 1929 and a cryptology course for young mathematicians is about to begin, meanwhile a Polish spy operating in the enemy’s headquarters reports that the enemy’s secret services are beginning to get interested in the training planned. It is obvious that there has been a leak. A coded dispatch from Poznan to Berlin has been intercepted by the radio monitoring team. Breaking it can help to expose the traitor. Let’s do it!

SZLAKIEM BRAM TWIERDZY NAD WARTĄ

Poznań przez ponad 1000 lat swojej historii pozostawał warownią. Już w IX wieku był tu gród, który stopniowo rozbudowywano w kolejnych stuleciach. Przez wieki umocnienia przybierały najróżniejsze formy, ale niezależnie, czy były drewniane, murowane, czy ziemne, fortyfikacje zawsze charakteryzował jakiś element wspólny – pewien rodzaj bramy.

PIERWSZE ISKRY

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. 27 grudnia 1918 roku wybuchło w Poznaniu Powstanie Wielkopolskie. Nie było ono, jak chcieli niektórzy, nagłym rewolucyjnym zrywem Polaków w ogarniętych rewolucją Niemczech. Społeczeństwo wielkopolskie przez długie lata przygotowywało się, najpierw duchowo, a później bardzo praktycznie do chwili, która miała nadejść, aż wreszcie doczekano się...

QUEST DO POWIDZA PO ROZUM

Zapraszamy do odkrywania tajemnic Powidza, szczególnie z czasów zaborów, walki o niepodległość w okresie powstania wielkopolskiego i rozwoju uzdrowiska w pierwszej połowie XX wieku. Wędrując z questem w ręku dowiesz się, kiedy Powidz był miasteczkiem przygranicznym, kto spotykał się w restauracji Pietraszaka, jakie łąki rosną… pod wodą i dlaczego kiedyś tak chętnie odwiedzano Łazienki nad jeziorem. Naprawdę warto zajrzeć do Powidza, nie tylko po… rozum!

THE TIME OF PATRIOTS

After years of enslavement, filled with enthusiasm, ready for anything, they have waited for the right time to come. THE TIME OF PATRIOTS. The above words refer to the Poles - a nation which for over 120 years has dreamt of regaining its independence, lost utterly in 1795 as a result of the Three Partitions of Poland, performed by the neighbouring powers - Prussia, Austria and Russia. After many failed attempts, the end of World War I brought about an opportunity to regain freedom at last. The German defeat during the war resulted in an opportunity to reunite the region of Wielkopolska (Greater Poland) with the reborn Polish state.

PIERWSZY STOPIEŃ POZNANIA

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem Poznania i jego historii. Pełna emocji przygoda z odszyfrowaniem Tajemnicy pozostawionej w 1866 roku w testamencie Poznaniaka, który miał być jedną z ostatnich ofiar epidemii cholery w Poznaniu.

TRYPTYK MIEJSKI ŚW. ŁAZARZ

Niniejsza gra jest częścią TRYPTYKU MIEJSKIEGO, opowiadającego o trzech wyjątkowych dzielnicach – Łazarzu, Jeżycach i Wildzie.Św. Łazarz to jedna z trzech dzielnic przyłączonych 1 kwietnia 1900 r. do Poznania. Nazwę zawdzięcza Zakonowi św. Łazarza (lazaryci), który od XVI w. prowadził szpital dla trędowatych na terenie dzisiejszej Wildy.

GNIEZNO – MIASTO KRÓLÓW

GNIEZNO – PIERWSZA STOLICA POLSKI – leżące w sercu Szlaku Piastowskiego jest jednym z najważniejszych dla polskich dziejów miast. Wraz z okolicznymi grodami – Ostrowem Lednickim, Grzybowem, Gieczem i Poznaniem – tworzyło zręby potęgi państwa Piastów, której znakiem było powstanie polskiej państwowości, przyjęcie chrztu i organizacja struktur kościelnych w młodym księstwie.

MIASTO NAD BRDĄ

W ciągu 670 lat miejskich dziejów Bydgoszczy w mieście działało wiele wybitnych osobistości, które wpłynęły na dzisiejszy jego kształt. Może zastanawiasz się, jaka idea mogła przyświecać ludziom, którzy mieli wpływ na dzieje miasta nad Brdą?

ODKRYJ BIAŁYSTOK - wersja rowerowa

Poznaj atrakcyjny sposób na spędzenie wolnego czasu, połączony z odkrywaniem uroków Białegostoku i tajemnic jego zawiłej historii. Pobierz kartę startową, dokładnie zapoznaj się z jej treścią. Wędrówka trasą opisaną na karcie i staranne poszukiwania miejsc znajdujących się na niej pomogą w rozwikłaniu zagadki i dadzą szansę na zostanie ODKRYWCĄ BIAŁEGOSTOKU.
Tutaj znajdziesz karty startowe gier turystycznych. Każdą z prezentowanych gier można rozegrać w dowolnym terminie, jednak warto zwrócić uwagę na godziny funkcjonowania ujętych w niej obiektów, by móc pełniej poznać odwiedzane miejsca.
Zachęcamy do wpisywania się na listę finalistów po zakończeniu każdej gry.

WIDOK MAPY


WYBIERZ
wszystkie
język polski

język angielski

język niemiecki

KATEGORIE
wszystkie
detektywistyczne
historyczne
rowerowe
muzealne
inne
LOKALIZACJA
wszystkie
dolnośląskie
kujawsko-pomorskie
lubuskie
małopolskie
podlaskie
pomorskie
wielkopolskie
zachodniopomorskie